به گزارش بانی فیلم به نقل از ددلاین، دیوید الیسون که کمپانی وی یعنی «اسکای دنس» تامین کننده مالی فیلم «ترمینیتور جنسیس» بود، در حال حاضر هزینه حرکتی را تامین میکند که هدفش پیدا کردن برترین نویسندگان علمی تخیلی به منظور کمک خلاقانه و حرفه ای به فیلمنامه این پروژه است. الیسون در سال ۲۰۱۳ از خواهرش مگان الیسون که رییس کمپانی آناپورنا پیکچرز است تعدادی از حقوق رسمی «ترمینیتور» را خریداری کرد. مگان الیسون آن ها را در فستیوال کن سال ۲۰۱۱ به قیمت ۲۰ میلیون دلار خریده بود.این جدیدترین خبر در مورد یک داستان ادامه دار است. شاید بتوان گفت «ترمینیتور» عجیب ترین مسیر پیشرفت را در میان فرنچایزهای میلیارد دلاری طی کرده و ماجرا به وقتی برمیگردد که کامرون که آن موقع به عنوان کارگردان فقط روی فیلم «پیرانا ۲» کار میکرد، حقوق رسمی فیلمنامه ای که نوشته بود را به قیمت یک دلار به گیل آن هرد تهیه کننده فروخت. شرط او برای فروختن فیلمنامه به این قیمت این بود که امکان اخراج شدن او به عنوان کارگردان وجود نداشته باشد. نتیجه شد فیلم علمی تخیلی کلاسیک سال ۱۹۸۴ که کامرون و آرنولد شوارتزنگر را به ستاره تبدیل کرد. کامرون دوباره برگشت و فیلمنامه «ترمینیتور ۲: روز حساب» را نوشت و آن را کارگردانی کرد، اما بعد از آن دیگر دستهایش را از این نام شست.
او به ماریو کاسار و اندی وانیا تهیه کننده گفته بود میخواهد حقوق رسمی فیلم را بعد از ورشکستگی کمپانی کارولکو خریداری کند، اما آن ها زودتر از او این کار را انجام دادند و با خود فکر کردند کامرون هم همکاری می کند. با این حال او کلا از پروژه کنارهگیری کرد. به این ترتیب او هیچ نقشی در سه فیلم سینمایی بعدی یا سریال تلویزیونی «ماجراهای سارا کانر» نداشت. در نهایت حقوق رسمی فیلم به قیمت ۲۹٫۵ میلیون دلار دست کمپانی پاسیفیکور افتاد که بعد مگان الیسون آن را بعد از افت آن شرکت، خرید.کامرون از آن موقع تا به حال هیچ نقشی در پروژههای «ترمینیتور» نداشته و بیشتر هم درباره آن ها سکوت اختیار کرده است. تنها استثنا فیلم قبلی یعنی «ترمینیتور جنسیس» بود. شاید به خاطر اینکه رفیق قدیمی اش و ستاره فیلم «دروغ های حقیقی» یعنی آرنولد شوارتزنگر دوباره در قالب نقش اصلی ظاهر شد، کامرون نظری مثبت به فیلم نشان داد و گفت که این فیلم به کارگردانی آلن تیلور، موفق شده جان تازهای به این فرنچایز ببخشد و در آن رنسانسی ایجاد کند.
البته تماشاچیان مخالف بودند چون این فیلم ۱۵۵ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی ۴۴۰ میلیون دلار فروخت اما در خود آمریکا عملکردی بسیار ضعیف تر داشت. شاید کامرون داشت پیشبینی بازگشت خودش به این مجموعه را می کرد. درست مثل کمپانی سونی که سعی میکرد با سرعت هر چه تمام تر فیلم های «اسپایدرمن» را بسازد تا بتواند از تاریخ شمارش معکوس منقضی شدن حقوق رسمی آنها جلو بماند، همیشه مشخص بود که کامرون روزی بازخواهد گشت. در فیلم قبلی به نظر نمیرسید که اسکای دنس یا پارامونت خواسته باشند در پروسه خلاقانه ساخت فیلم حضوری ادامه دار داشته باشند، با این حال حضور خلاقانه عملی کامرون پشت فیلم، حتی اگر خودش آن را کارگردانی نکند، باعث می شود همه چیز تغییر کند. آدم فقط باید به فیلم های «بیگانه»، «دروغ های حقیقی»، «تایتانیک» یا «آواتار» نگاه کند تا ببیند او از نظر خلاقانه چه قابلیت هایی دارد.هنوز مشخص نیست که آن ها میخواهند کل ماجرا را ریبوت کنند یا اینکه داستان را بعد از فیلم دوم کامرون ادامه بدهند. گفته میشود امید بر این است که میلر کارگردان پروژه باشد. هنوز هیچ یک از افراد حاضر در پروژه نظری رسمی ندادهاند